مطالعه بررسی رادیو فرکانس درمانی برای رفع اسکار آکنه (جای جوش)

گروهی از دانشمندان فلوریدا آخرین یافته های بدست آمده در مطالعه در حال پیشرفت خود، که استفاده از تکنولوژی فرکانس رادیویی در درمان اسکار آکنه است، را منتشر کرده اند.

گروهی از دانشمندان بخش پوست و جراحی پوستی دانشگاه پزشکی میامی میلر درمانهای غیرتهاجمی برای اسکار آکنه را جمع آوری کردند.
دانشمند ارشد برایان جی سیمونز می گوید یکی از اهداف اصلی این پژوهش پرتو نور در درمان با کمترین سایندگی برای اسکار آکنه است که در حال حاضر شامل تکنیک های تهاجمی جراحی، subclusion، لایه برداری شیمیایی، لیزر زخم کننده و لیزر فرکشنال است.
کدام بهترین نوع درمان رادیو فرکانس است؟
این مطالعه که هم تراز نسخه فعلی بررسی درمانی، مجله آرایشی و تحقیقاتی پوست است، آشکار کرد بر روی اثرات و اقدامات درمان رادیو فرکانس غیرتهاجمی متمرکز شده است و در حال حاضر توجه بسیاری را در فرایند جوان سازی دوباره پوست بدست آورده است.
این عمل با عبور جریان از طریق غشاء میانی پوست در عمق تنظیم شده برای تولید زخم حرارتی کوچک در زیر پوست انجام می شود، که گفته می شود: باعث تحریک فرایند بازسازی غشاء میانی پوست ، در برگشت تولید کلاژن های جدید و تضعیف عیوب اسکار می شود.
سیمونز و گروهش تمام فرآیندهای رادیو فرکانس موجود در دسترس را بررسی کردند، و متوجه شدند که راه حل های موثرتری شامل تکنیک های میکرو سوزنی دوقطبی و فرکشنال دوقطبی بهترین نتایج برای آکنه زخم را نشان میدهد.
بهبود اسکار (جای جوش) تا ۷۵٪
با استفاده از این روشها، دانشمندان خاطرنشان کردند که بهبود ۲۵٪ تا ۷۵٪ پس از سه تا چهار جلسه درمان با استفاده از یک تا دو گذر از تجهیزات رادیو فرکانس در هر جلسه را می توان انتظار داشت.
عوارض جانبی مختلف بعد از درمان، شامل درد گذرا، التهاب و پوسته پوسته شدن مشاهده شده است، اما پس از مدتی علائم ناپدید می شوند، دانشمندان دریافتند که نتایج مطلوب معمولا حدود سه ماه پس از درمان می تواند دیده می شوند.
گروه تحقیقاتی می گوید در حال حاضر مطالعات بیشتری برای مدیریت و تعیین بهترین نوع درمان رادیو فرکانس برای هر نوع خاص از اسکار آکنه انتظار می رود.

منبع: کاسمتیک دیزاین